systrar, kom med mig.

Är så oerhört jävla trött på alla dåliga tankar om oss själva. Kan vi inte bara sluta hålla på?
Varför kan inte jag bara få vara den jag är? Varför låter jag mig själv tycka att jag är tjock, ful och äcklig när jag egentligen inte tycker det?
Varför går jag runt och skäms så fort jag inte når upp till mina förväntningar om hur andra vill att jag ska se ut?
Det är så jävla sjukt att mer än 50 % av mina tankar går åt om jag duger som den jag påstår att jag är.
Jag trodde att jag var en av de få personer som inte brydde sig. Men jag har kommit på att det är en av alla mina hundra förnekelser.
Här med lovar jag mig själv att aldrig mer spotta på mig själv.
Här med lovar jag mig själv att aldrig mer ta illa upp om någon kommenterar mitt utseende.
Här med lovar jag mig själv att vara 100 % sann mot mig själv.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Den är den vackraste och häftigaste jag vet!!!

2012-04-08 @ 20:34:23
Postat av: MammaMu

Kloka och insiktsfulla tankar <3 Jag saknar verkligen våra samtal och våra matochpratkvällar <3

Är också inne i en period då jag på allvar ska försöka kartlägga mina förnekelser. Nu har du hjälpt mig att se en, tackar alldra mjukast <3 Puss från MammaMu

2012-04-09 @ 16:21:51
Postat av: MammaMu

Är kompis med Kaj Pollak på FB. Han skriver:

Att vara människa är att ha friheten att kunna välja förhållningssätt till det som livet för med sig.

Det är en klok karl den där Kaj <3

2012-04-09 @ 19:25:58
Postat av: MammaMu

Är kompis med Kaj Pollak på FB. Han skriver:

Att vara människa är att ha friheten att kunna välja förhållningssätt till det som livet för med sig.

Det är en klok karl den där Kaj <3

2012-04-09 @ 19:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0