Veckans Babe

Idag är jag oerhört exalterad över att få utse Veckans Babe samt motivera varför. Så håll i er där hemma!

Låt mig få presentera Veckans Babe:

Mia Skäringer!

 

Motivering:

Åh herre min gud. Var ska jag börja?

Känd som svensk skådespelerska, manusförfattare, författare och radioprofil. Hon har bland annat gjort radioprogram som "Roll on" och "Mia och Klara" tillsammans med Klara Zimmergren, skrivit boken "Dyngkåt och hur helig som helst" samt gjort en föreställning av den och spelat en av huvudrollerna i "Solsidan".

Mia är en av mina roligaste komiker och jag älskar henne.

 

Första gången hon separerade med sin man sa hon: "skillsmässa är värre än en död".

Hon skaffar sig sedan en ny samo där jag upplever att hon beskriver deras förhållande som någonting magiskt.

I serien "Mia och Klara" har hon humoriserat olika livssituationer, allt vad det innebär att separera med någon till att vara ensamstående mamma och jag får en känsla av att mycket är hämtat från hennes egna livsöden.

I samband med hennes föreställning "dyngkåt och hur helig som helst" separerar hon ännu en gång med sin nya sambo och går även in i väggen.

Jag hyllar denna kvinna därför att hon gång på gång bevisar att livet är fullt med händelser som inte alltid är så lätta att hantera och hon vågar stå för att människor kan misslyckas lika mycket som att lyckas. Och ett misslyckande behöver inte bara stå för någonting negativt. Och vad fan är ett misslyckande egentligen?

För mig är hon levande och mänsklig. Hon pratar om sitt tidigare liv som har präglas av ätstörningar, dålig självkänsla och medberoende. Och idag mår hon bättre, men samtidigt går hon genom skillsmässor, utbrändhet och sitt ständiga kämpande i livet. Och känner vi inte igen oss? Jo, för vi är exakt likadana men vi vågar bara inte stå inför sanningen. Hon är ett bevis på mänskligheten och utstrålar styrka. Halleluja Mia, du är Veckans Babe.


http://www.youtube.com/watch?v=6A-QvQ_WUFw&feature=endscreen
http://www.youtube.com/watch?v=JU8Rbv6jkmc&feature=relmfu

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅÅÅÅÅH! detta inlägg gör nog att jag kommer följa din blogg hehe :D mia är bäst! kollade dyngkåt och hur helig som helst häromdan (innan jag maratonade genom mia och klaras alla avsnitt vill säga)

2012-04-24 @ 18:35:57
URL: http://captainexcellent.blogg.se/
Postat av: MammaMu

Mycket bra val! Mia är en fantastisk förebild hur det verkliga livet ser ut. Hon bjuder oss på verkligheten utan att släta över eller uppvisa någon skimmrande fasad. Hon känns äkta <3

2012-04-24 @ 22:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0