Om jag andas överlever jag.

Kära ni.
Kanske har jag gjort ett jävligt dumt val, kanske inte. Jag blir helt seriöst pumpad på energi här nere i Skåne. Igår låg jag hela eftermiddagen i migrän, helt totalt utmattad. Jag tror min stress och min oro kommer från något inre plan inuti mig (som min mamma hade påstått). Min mamma hade sagt: "du befinner dig nu i en utvecklingsfas". Jag är inte van med att ta ansvar och beslut på samma sätt som jag gör nu om jag jämför hur jag gjort tidigare.
Jag har nämligen fått två jobberbjudanden. Jag har provjobbat på båda ställerna. Det ena stället var mer som ett café. Jag kände igen mycket från Elsas även fast det var en annan tanke bakom det hela och ett annat sortiment. Mitt andra erbjudande är på Jensens Böfhus. En restaurang helt enkelt. Det är svårare och mycket mer att lära eftersom det mesta är nytt för mig men samtidigt tycker jag att det är väldigt roligt och jag tror det är en bra arbetsplats med bra kollegor. Men såklart ska det alltid vara någonting som ställer till det.
På det första stället som är ett café erbjuds såklart mycket mer jobb, upp till 130 timmar i månaden. Jensens Böfhus vill bara ha extrajobb samt garanterar minst 50% och högst 75% under sommaren. Enkelt val tänker ni. Inte fan väljer man ett arbete som är svårast och där man får jobba minst.
Jo, jag gör det. Jag valde alltså Jensens. Jag är kanske dum i huvudet. Men litar på min kvinnliga intuition.
Hjälp...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej det är mamma <3 Jag vill bara säga att du befinner dig i en utvecklingsfas ;))))) Nej skämt åt sido, bra att du känner efter och väljer efter själ och hjärta <3 Troligtvis kommer den tredje arbetsgivaren snart att ringa så då blir det ännu svårare att välja:)))Puss

2012-03-21 @ 22:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0