Söndag på Sundskajen 24 igen

Kära ni.
Idag äter jag gårdagens Wok med kinapinnar i sängen och känner mig allmänt trotsig och jobbig. Sedan lyssnar jag på svensk musik på högsta volym som jag vet att bara jag gillar i denna lägenhet, ibland sätter jag till och med på dåliga låtar med flit. Anton gillar inte när man äter i sängen, han gillar inte Lisa Ekdahl heller.
Funderar lite på vad jag ska skriva om idag. Med tanke på mitt humör som jag har vaknat upp med skulle det vara kul att leka lite med tanken hur det skulle vara om jag blev inkastad i Big Brotherhuset.
Tyck vad ni vill om att jag är helt såld på programmet. Men fyfan vad intressant det är att titta!
Jag tror inte att man förstår hur påfrestande det är för psyket att vara inne i huset först man är där. Jag kan tycka synd om de deltagare som inte klarar av situationen (typ alla).
Jag tror att man kan bli helt förstörd efter att ha varit med.
Men jag tycker det är så intressant att se hur olika personligheter blir i alla dessa olika situationer.
Sedan tycker jag att det är så sjukt att jag som sitter och tittar kan bli så fast, varje gång jag tittar fokuserar jag inte på någonting annat än vad som händer inne i huset. Jag glömmer ALLT annat runt omkring.
Jag vet att det inte låter friskt, men är det inte ganska fascinerande att det kan bli så?
I mitt förra blogginlägg skrev jag om hur vi människor gärna blundar för sin egen sanning och gottar sig i andras. Det är exakt vad jag gör när jag tittar på Big Brother.
Jag sitter och analyserar om varför hon beter sig så och vad det är som gör att han inte gör si och så vidare.
Att jag kanske skulle bete mig likadant i dessa situationer skulle jag aldrig erkänna.
Programmet är ett mycket intressant psykologiskt expriment. Vad programmet gör med människorna som deltar kan diskuteras, och att det är 13-åriga tjejer som får fel uppfattning om hur vuxna borde bete sig är sorgligt.
Men om man är intresserad av att födjupa sig i en mängd olika försvarsmekanismer, bristande kommunikation och osäkerhetens betydelse. Titta på Big Brother!

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Synd att det är så sent, kl 22 sover MammaMu. Puss

2012-03-25 @ 19:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0